Majitelé aut začínají aktivně využívat přímou likvidaci
Přestože tuto službu má sjednáno velké množství klientů, ke své škodě ji využívá pouze malá část z nich. Častěji tuto službu využívají spíše ženy. Například Česká pojišťovna nabízí tento servis všem klientům povinného ručení od konce září 2010.
Co je přímá likvidace
Tato služba má pro klienta povinného ručení zjednodušit proces likvidace pojistné události, ve které se ocitne na místě poškozeného. Jestliže máte sjednáno povinné ručení se službou přímé likvidace a vaše vozidlo bylo poškozeno jiným vozidlem, tuto událost jen oznámíte své pojišťovně. Vaše pojišťovna za vás vyřeší všechny úkony týkající se likvidace škody. Škodu zaregistruje, zlikviduje a vyplatí pojistné plnění. Sama kontaktuje pojišťovnu viníka a vše vyřeší za vás. Součástí této služby mohou být i další benefity, například odtahová služba, odvoz řidiče nebo dalších pasažérů z místa nehody.
Využívejte moderních aplikací
K nahlášení dopravní nehody lze využít i mobilní či internetové aplikace pojišťoven. Vlivem stresu po nehodě si účastníci nemusí vzpomenout na všechny kompletní náležitosti týkající se dopravní nehody. Proto je vhodné nehodu pojišťovně ohlásit telefonicky přímo z místa nehody, nehodu a okolnosti vyfotit například mobilním telefonem. Další potřebné informace můžete doplnit právě prostřednictvím mobilní či internetové aplikace pojišťovny. Čím dříve bude mít pojišťovna všechny potřebné informace a doklady, tím dříve může být vaše pojistná událost vyřízena.
Jak tato služba zákazníkům vznikla
České pojišťovny se touto službou inspirovaly v zahraničí, tato služba je běžně využívaná v západní Evropě, nejvíce v Německu, Rakousku nebo Francii. Klienti těchto zemí využívají vzájemná clearingová centra, která si případy mezi sebou předávají.
21. 3. 2013